Wednesday, May 12, 2010

طيور الجنة - نجحنا - الكويت

Allahumma najjahna fil imtihan fiddeen
fiddunia walakhirat


Assalamualaikum buat sahabat2 yang sering mengambil perkembangan melalui blog ana yang tak seberapa mana ini. awwalan ana harap sahabat2 semua sihat sentiasa. sebelum terlupa,macam iman dan amal kalian??? sama-sama kita beristighfar agar tidak terpesong hati2 kita semua. mungkin semua sudah ketahui apa akan ana post kali ini. sekarang dimesir dalam fatrah nak imtiham. apa perasaan ana??? ana seperti biasa,apabila hampir pada imtihan semakin berdegup jantung ini. sampaikan makan minum tidur tidak menentu. kepala akan sakit2:-( namun buku tidak sesekali ditinggalkan walau sehari dan seminit. buat sahabat2 seperjuangan,ana ingin memohon maaf sekiranya ada hak2 tidak tertunai. dan salam imtihan ana nak ucapkan buat semua. disaat kita berperang dengan imtihan dunia jangan lupa bahawa kita ada satu imtihan yang sangat besar iaitu imtihan akhirat yang kita tidak tahu bila,dimana,bagaimana dan soalan apa. namun soalan telah terbucur tetapi adakah kita dapat menjawab dengan keimanan kita yang kadang2 turun dan kadang2 naik??? sama2lah kita perkuatkan iman dihati. tidak lupe juga mohon maaf dari hujung rambut hingga kaki buat mak dan bapak. tanpa semangat yang diberikan tak mungkin nona akan sampai ke sini. doakn kejayaan anakmu di bumi anbiya' ini. dan buat sahabat2,bittaufiq wannajah. sebelum berundur,semoga kita bertemu selepas imtihan insyaAllah. terima sebuah nasyeed arab buat semua murasyah2 imtihan...

No comments:

Wanita...

Wanita...

KEISTIMEWAAN BUAT WANITA...

*sekadar renungan buat insan yg bergelar wanita ketahuilah betapa istimewanya menjadi seorg wanita.betapa bertuahnya menjadi wanita.bersyukurlah kita kepada Illahi...

-sekiranya wanita mati dlm masa 40hari slps bersalin dia akan dikira sbg mati syahid.
-wanita yg mmberi minum susu kpd anaknya drpd badannya akan dapat satu pahala drpd tiap2 titik susu yg diberikannya. -jika wanita mnyusui anaknya smpi tempoh 2 1/2 tahun,maka malaikat2 dilangit akan mnyebarkan berita bhwa syurga wajib bgnya.
-jika wanita mmberi susunya kpd anaknya yg sedang menangis,Allah akan mberi pahala satu tahun solat baginya. -wanita yg mhabiskan tidur malamnya yg tidak selesa krn mjaga anaknya yg sakit akan mdapat pahala seperti mbebaskan 20 org hamba.
-apabila mencuci pakaian suaminya maka Allah mencatat bgnya 1000 kebaikan dan mngampuni 2000 kesalahannya bahkan segala sesuatu yg disinari sang suria akan meminta keampunan bgnya dan Allah akan mngangkat 1000 darjatnya. -seorg wanita yg solehah lebih baik drpd 1000 org lelaki yg tidak soleh,dan seorg wanita yg melayani suaminya selamanya seminggu maka ditutup bgnya 7 pintu neraka dgn dbuka bgnya 8 pintu syurga dan dia dapat dari mana2 shj tanpa dihisap.
-mana2 wanita mnunggu suaminya pulang disapu mukanya,dihamparkan duduknya atas mnyediakan makan minumnya atau mrenung ia suaminya atau memegang tanganya mperelokkan hidangan pdnya,memelihara anaknya atau mmanfaatkan hartanya kpd suaminya krn keredhaan Allah maka disunatkan bgnya tiap2 kalimah ucapannya tiap2 langkahnya dan setiap renyngannya pd suaminya sbgimana mbebaskan seorg hamba.pd hari khiamat Allah kurniakan Nur sehingga Tercengan wanita mukmin semuanya atas kurniaan Rahmat itu.