Saturday, July 18, 2009

subhanallah...

Assalamualaikum....
Begitulah Allah sentiasa memperlihatkan kekuasaanNya & bukti keujudan Allah Yang Maha Esa, hanya kita yang sentiasa leka & lalai akan mensyukuri Nikmat KebesaranNya.

Terutama kepada mereka-mereka yang tidak mengakui adanya Yang Maha Pencipta & bongkak dengan ideology Agama yang tersasar. Ingat apa terjadi suatu masa dulu dimana beratus-ribu ikan keli & siput-siput laut mendarati pantai-pantai disekitar Langkawi, gajah-gajah berlari menghala ke hutan……..dan akibat nya tragedy di Indonesia ? Berhati-hatilah & berdoalah untuk perlindungan diri & keluarga dari bencana yang diturunkan dari langit, yang keluar dari perut bumi dan yang datang dari kiri & Kanan kita.

Wallahualam.
PENGHIJRAHAN ARMADA IKAN PARI
Bagai dedaun yang terapung-apung di tengah lautan, beribu-ribu Ikan Pari kelihatan berkumpul di lautan Mexico .
Kejadian yang memukau ini dirakam ketika armada makhluk-makhluk ini melakukan penghijrahan.
Dengan meluncur di bawah ombak, ia mengubah lautan biru menjadi kuning keemasan.
Seorang jurugambar amatur, Sandra Critelli merakam foto indah ini.
Katanya,“Seperti lukisan… permukaan air seperti dipenuhi dedaun musim luruh yang melayang ditiup angin. “
“Banyak jumlahnya… menjangkau ke ribuan angkanya!”
”Berukuran lebar kepaknya 2.1 meter, ia meliputi seluruh kawasan sekitar… bukan sahaja di permukaan, malah terdapat yang bergerak di lapisan-lapisan bawah.”
“Pada waktu penghijrahan, sebanyak 10,000 ekor ikan pari akan bergerak dalam satu angkatan.”
Bismillahirohmaniro him...
“Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah kejadian langit dan bumiserta segala yang Dia biakkan pada keduanya dari makhluk-makhluk yang melata dan Dia Maha Kuasa menghimpunkan mereka semuanya apabila Dia kehendaki (melakukannya) .”
(Asy-Syura 42:29)




1 comment:

UN said...

subhanallah... betapa kerdilnya kita yang menumpang di bumi Allah ini.

Wanita...

Wanita...

KEISTIMEWAAN BUAT WANITA...

*sekadar renungan buat insan yg bergelar wanita ketahuilah betapa istimewanya menjadi seorg wanita.betapa bertuahnya menjadi wanita.bersyukurlah kita kepada Illahi...

-sekiranya wanita mati dlm masa 40hari slps bersalin dia akan dikira sbg mati syahid.
-wanita yg mmberi minum susu kpd anaknya drpd badannya akan dapat satu pahala drpd tiap2 titik susu yg diberikannya. -jika wanita mnyusui anaknya smpi tempoh 2 1/2 tahun,maka malaikat2 dilangit akan mnyebarkan berita bhwa syurga wajib bgnya.
-jika wanita mmberi susunya kpd anaknya yg sedang menangis,Allah akan mberi pahala satu tahun solat baginya. -wanita yg mhabiskan tidur malamnya yg tidak selesa krn mjaga anaknya yg sakit akan mdapat pahala seperti mbebaskan 20 org hamba.
-apabila mencuci pakaian suaminya maka Allah mencatat bgnya 1000 kebaikan dan mngampuni 2000 kesalahannya bahkan segala sesuatu yg disinari sang suria akan meminta keampunan bgnya dan Allah akan mngangkat 1000 darjatnya. -seorg wanita yg solehah lebih baik drpd 1000 org lelaki yg tidak soleh,dan seorg wanita yg melayani suaminya selamanya seminggu maka ditutup bgnya 7 pintu neraka dgn dbuka bgnya 8 pintu syurga dan dia dapat dari mana2 shj tanpa dihisap.
-mana2 wanita mnunggu suaminya pulang disapu mukanya,dihamparkan duduknya atas mnyediakan makan minumnya atau mrenung ia suaminya atau memegang tanganya mperelokkan hidangan pdnya,memelihara anaknya atau mmanfaatkan hartanya kpd suaminya krn keredhaan Allah maka disunatkan bgnya tiap2 kalimah ucapannya tiap2 langkahnya dan setiap renyngannya pd suaminya sbgimana mbebaskan seorg hamba.pd hari khiamat Allah kurniakan Nur sehingga Tercengan wanita mukmin semuanya atas kurniaan Rahmat itu.