Wednesday, April 21, 2010

alhamdulillah 2 team netball...

Assalamualaikum akhawat dan sahabat2 yang yang sering ziarah blog saya ini. awwalan saya nak mohon jutaan kemaafan kerana telah sekian lama mendiamkan diri dari menulis. mungkin kerana sibuk. bukan saja2 menyebukkan diri tetapi kerana islam itu sendiri.
post kali ini saya just nak story tentang kejohonan bola jaring yang dianjurkan oleh badan kebajikan penuntut Brunei pada 16april lepas. perlawanan dipertanding dengan 4 kumpulan dan 3 buah negara iaitu brunei,singapore dan kami sendiri dari malaysia. perlawanan set pertama antara brunie A dan pasukan Wanita ISMA-Mesir. perlawanan yang agak sengit ini telah mlayakkan pasukan Wanita ISMA-Mesir ke step yang akhir. markah yang diperolehi 7-4. namun hati2 kami tetap berdegup untuk berentap dengan pasukan siapa yang akan kami berhadapan.

set kedua pula adalah perlawanan dari pasukan brunei B dan singapore. perlawanan ini akhirnya dimenangi oleh pihak dari pasukan singapore. akhir kami dari pasukan Wanita ISMA-Mesir semakin berdegup jantung kami masing2. kami betul menyerahkan segala roh dan jiwa kami pada takdir Allah swt. sesungguhnya keputusan semua telah tertulis di lauhmahfuz namun hanya kita yang mampu terus berusaha dan terus berusaha. perlawanan set yang terakhir kembali berentap antara pasukan Wanita ISMA-Mesir dan singapore. perlawan 7minit pertama amat sengit antara 2pasukan ini. masa selama 5minit diberikan untuk rehat. bersambunglah perlawanan yang akan menentukan siapa akan bergelar juara. perlawanan kali ini sangatlah sengit. time ini penyerahan kami pada qada' dan qadar sangatlah tinggi. hanya Allah yang menentukan segala keputusan. perlawanan ini berakhir dengan kemenangan yang diperolehi oleh pasukan Wanita ISMA-Mesir. sujud syukur dan syukur tidak terhingga diucapkan pada yang Maha Esa.
Semoga kemenangan ini merapatkan lagi ukhuwwah antara kita semua. ukhuwwah tidak semestinya diantara kahawat akhawat dan sahabat2 malah juga diantara negara2 lain. bukankah islam itu berkembang ke serata dunia???
akhawat,lepas nie boleh kita berentap lagi. sesama akhawat un best gak,perlawanan persahabatan. walaupun akan hilang satu permata dari team netball kita tak makna kita tidak boleh buat yang terbaik. betul tak??? permata itu aan terus memberi semanat dan mendoakan kita. thank sangat9999 buat kak bedah kerana sudi menjadi jurulatih dan bermain bersama kami. semoga ukhuwwah kita berkekalan selamanya...

ameennnnn.....






1 comment:

ainstein said...

jazakillah kerana sudi menerima saya sebagai pelatih dan pemain! =)

besttt je main dengan korang.

Wanita...

Wanita...

KEISTIMEWAAN BUAT WANITA...

*sekadar renungan buat insan yg bergelar wanita ketahuilah betapa istimewanya menjadi seorg wanita.betapa bertuahnya menjadi wanita.bersyukurlah kita kepada Illahi...

-sekiranya wanita mati dlm masa 40hari slps bersalin dia akan dikira sbg mati syahid.
-wanita yg mmberi minum susu kpd anaknya drpd badannya akan dapat satu pahala drpd tiap2 titik susu yg diberikannya. -jika wanita mnyusui anaknya smpi tempoh 2 1/2 tahun,maka malaikat2 dilangit akan mnyebarkan berita bhwa syurga wajib bgnya.
-jika wanita mmberi susunya kpd anaknya yg sedang menangis,Allah akan mberi pahala satu tahun solat baginya. -wanita yg mhabiskan tidur malamnya yg tidak selesa krn mjaga anaknya yg sakit akan mdapat pahala seperti mbebaskan 20 org hamba.
-apabila mencuci pakaian suaminya maka Allah mencatat bgnya 1000 kebaikan dan mngampuni 2000 kesalahannya bahkan segala sesuatu yg disinari sang suria akan meminta keampunan bgnya dan Allah akan mngangkat 1000 darjatnya. -seorg wanita yg solehah lebih baik drpd 1000 org lelaki yg tidak soleh,dan seorg wanita yg melayani suaminya selamanya seminggu maka ditutup bgnya 7 pintu neraka dgn dbuka bgnya 8 pintu syurga dan dia dapat dari mana2 shj tanpa dihisap.
-mana2 wanita mnunggu suaminya pulang disapu mukanya,dihamparkan duduknya atas mnyediakan makan minumnya atau mrenung ia suaminya atau memegang tanganya mperelokkan hidangan pdnya,memelihara anaknya atau mmanfaatkan hartanya kpd suaminya krn keredhaan Allah maka disunatkan bgnya tiap2 kalimah ucapannya tiap2 langkahnya dan setiap renyngannya pd suaminya sbgimana mbebaskan seorg hamba.pd hari khiamat Allah kurniakan Nur sehingga Tercengan wanita mukmin semuanya atas kurniaan Rahmat itu.