Monday, June 14, 2010

Patah hati...

Renungan bersama lirik nasyid
patah hati-saujana


Kau tidak seperti dulu
Yang ku kenali dulu
Rupa hilang seri
Manakah manisnya
Kau tidak seperti dulu
Yang ku kenali dulu
Madah tak berlagu
Manakah girangnya
Patah hati
Jangan terdampar sepi
Jangan tersungkur mati
patah hati
Jangan leburkan mimpi
Jangan memakan diri
Bukankah Tuhan ciptakan malam
Untuk beradu menanti siang
kemarau panjang

Assalamaualaikum. buat sahabat2 yang setia berkunjung ke blog yang serba kekurangan ini ana mengucapkan jutaan jazakallahukhairan kathira. anda semua sahabat setia ana yang sentiasa memberi ana semangat dan kekuatan dalam mengharungi hidup yang penuh cabaran dan dugaan tanpa kita menduga. mesti ada diantara sahabat2 yang tertanya2 kenapa ana tulis tajuk kali ini tentang patah hati. sekarang ana dan sahabat2 yang berada di mesir masih dalam fatrah imtihan@exam yang masih belum tamat untuk berjuang dan berusaha sebagai mana saudara2 kita di palestine yang setiap saat dan masa berjuang berhadapan dengan israel laknatullah.

sedih???memang hati sedang sedih kerana rindukan kekasih hati ana yang ana sayangi lagi cinta. tiada tandingan cinta ana dengan couple diluar sana. namun cinta ini cinta yang ana yakin akan kekal hingga ke penghujung nyawa ana dicabut pun kesetiaan cinta kami tetap segar diingatan namun masih tetap dihati. ana sangat mengharapkan cinta itu kekal dari awal tangan ini disarungkan cincin pertunangan dan hinggalah pada suatu hari ana akan bertemu kekasih ana itu tanpa pernah bertemu apatah lagi melihat wajah. adakah ana sanggup untuk mengharunginya??? sesetengah orang kata cinta itu bermula dari mata dan akhirnya jatuh ke hati namun cinta yang ana rasakan ini lebih dahsyat dari itu. dulunya ana pernah melakukan dosa yang tanpa disedari namun kali ini betul2 ana disunting dengan yang memahami ana jauh dari lelaki lain. semoga cinta ini berkekalan untuk selamanya. harapan ana juga moga tiada yang lebih manis dari cinta ini. sesungguhnya cintaku hanya untuk Allah,rasulullah dan jalan dakwah ini. tiada yang dapat ana sandarkan selain daripada semua ini. inilah cinta ana yang kekal hingga ana tiupkan nafas ang terakhir namun moga diakhirat lebih manis percintaan itu kerana akan bertemu disyurga firdausi. bertemu Allah yang selama ini kita hanya mendengar dan berhubung hanya dari perantaraan namun kelak moga kan bertemu.
bukankah Tuhan telah ciptakan malam buat kita untuk beradu dan berhubung terus dengannNya. bukankah Tuhan juga telah titiskan hujan dari kemarau panjang yang kering kontang. dan ingatlah segalanya Allah telah tentukan. Dialah yang telah menciptakan kita semua dari setitis air mani yang hina dan dijadikan tulang bedulang dan kemudian tulang itu dibalut dengan segumpal daging dan akhirnya ditiupkan roh dan ditempatkan juga dirahim ibu yang membawa kita kemana2 selama 9bulan. masa yang kita rasakan sangat lama. tapi itulah sifat seorang ibu yang sabarnya tinggi menggunung tanpa mengeluh dan merasakan penat dengan kandungan yang dibawa. sayangilah ibu kita selagi dia masih ada. jadilah juga seorang yang cintakan makhluk Allah seperti binatang. sedikit video tentang haiwan kesayangan ana tapi ini ana ambil dari youtube. semoga mengambil ikhtibar.




Akhirkata sebelum meneruskan perjuangan berjuang dimedan ilmu,ana ingin memohon jutaan kemaafan andai ana pernah mengguris hati sahabat2 sekalian atau membuat hati2 yang pernah terluka kerana ana. bagi yang pernah buat hati luka jangan risau,ana telah pun memaafkan dari awal lagi. semoga kejayaan yang diperolehi kelah demi islam itu sendiri bukan kerana dunia. dunia hanya tempat persinggahan kita. yang kekal hanyalah akhirat.


sedikit madah buat sahabata:-

teman, mengapa dikau bersedih hati,
patah hati? buntu? jgn lupa..kan Allah gantikan malam itu dgn siang.
Allah turunkan hujan selepas kemarau panjang..insyaAllah..
yakinlah pada janjinya..
kebahagiaan abadi di penghujung..
~innama'al 'usri yusra~

p/s:maaf jika tak berapa faham dengan pengisian post kali ini. mungkin ada sesuatu yang tersirat disebalik kata2 ini. selamat membaca dan menjalani saki baki imtihan dengan qawi dan thabat atas jalan dakwah ini. slm bertemu lg:-)



No comments:

Wanita...

Wanita...

KEISTIMEWAAN BUAT WANITA...

*sekadar renungan buat insan yg bergelar wanita ketahuilah betapa istimewanya menjadi seorg wanita.betapa bertuahnya menjadi wanita.bersyukurlah kita kepada Illahi...

-sekiranya wanita mati dlm masa 40hari slps bersalin dia akan dikira sbg mati syahid.
-wanita yg mmberi minum susu kpd anaknya drpd badannya akan dapat satu pahala drpd tiap2 titik susu yg diberikannya. -jika wanita mnyusui anaknya smpi tempoh 2 1/2 tahun,maka malaikat2 dilangit akan mnyebarkan berita bhwa syurga wajib bgnya.
-jika wanita mmberi susunya kpd anaknya yg sedang menangis,Allah akan mberi pahala satu tahun solat baginya. -wanita yg mhabiskan tidur malamnya yg tidak selesa krn mjaga anaknya yg sakit akan mdapat pahala seperti mbebaskan 20 org hamba.
-apabila mencuci pakaian suaminya maka Allah mencatat bgnya 1000 kebaikan dan mngampuni 2000 kesalahannya bahkan segala sesuatu yg disinari sang suria akan meminta keampunan bgnya dan Allah akan mngangkat 1000 darjatnya. -seorg wanita yg solehah lebih baik drpd 1000 org lelaki yg tidak soleh,dan seorg wanita yg melayani suaminya selamanya seminggu maka ditutup bgnya 7 pintu neraka dgn dbuka bgnya 8 pintu syurga dan dia dapat dari mana2 shj tanpa dihisap.
-mana2 wanita mnunggu suaminya pulang disapu mukanya,dihamparkan duduknya atas mnyediakan makan minumnya atau mrenung ia suaminya atau memegang tanganya mperelokkan hidangan pdnya,memelihara anaknya atau mmanfaatkan hartanya kpd suaminya krn keredhaan Allah maka disunatkan bgnya tiap2 kalimah ucapannya tiap2 langkahnya dan setiap renyngannya pd suaminya sbgimana mbebaskan seorg hamba.pd hari khiamat Allah kurniakan Nur sehingga Tercengan wanita mukmin semuanya atas kurniaan Rahmat itu.